fbpx

Gratis weggever maken, maar welke?

Gratis weggever maken, maar welke?

Je wilt een weggever maken, je wilt graag dat websitebezoekers iets meteen kunnen zien van jouw expertise. Maar wat is handig te maken in jouw vakgebied? Dus je wilt graag een gratis weggever maken, maar welke?

Inmiddels weet je wel welke opties er zijn. Je hebt natuurlijk rondgekeken. Of je ziet de berichten wel voorbijkomen op LinkedIn en Facebook. Gratis weggever – Freebie – Gratis – Gratis…

Meest voorkomende opties:

  • E-book
  • E-book met de eerste hoofdstukken van een boek
  • Tips
  • Checklist
  • Quiz
  • Videoserie
  • Handleiding
  • Stappenplan
  • Scan
  • Infographic

Stappenplan om te bepalen welke weggever je gaat maken:

  1. Pas het onderwerp aan op jouw vakgebied
  2. Match de weggever aan voor jouw doelgroep
  3. Hoe kan jij het beste jouw expertise delen

Het onderwerp voor jouw weggever

Ben je fotograaf, weddingplanner, trainer of coach. Dan kan het verschillen wat goed bij jouw vakgebied past. Jouw expertise ligt bij jouw vakgebied. Dus probeer een onderwerp te pakken dat dicht bij jou ligt. Bekijk ontvangen referenties, waar word je om geprezen? Wat krijg je vaak als positieve feedback terug? Wat maakt jou net iets anders dan de anderen in jouw vakgebied?

Mijn unique selling point is: ……………..

Match de weggever aan voor jouw doelgroep

Ben je bijvoorbeeld fotograaf die foto’s maakt van bruiloften? Of ben je fotograaf die andere fotografen traint. Stel dat je een checklist gaat maken. Dan is de checklist voor aanstaande bruidsparen heel anders dan voor andere fotografen. Kijk ook wat collega’s en concurrenten aanbieden. Is het juist goed om dezelfde soort weggever te maken? Of juist een freebie in een andere vorm?

Mijn doelgroep is: ………

Jouw expertise delen via een weggever

Ook dit wordt grotendeels bepaald door jouw doelgroep. Zijn het echte lezers? Vinden ze veel details belangrijk? Dan is een e-book zeker een optie. Daar kan je veel in kwijt. Ook aanvullend beeldmateriaal zoals foto’s, statistieken, verhalen van anderen.

Mijn expertise is: ……..

Wil je juist je doelgroep inspireren voor meer? En heb je toevallig al een boek geschreven? Deel dan de eerste hoofdstukken gratis via een weggever. Het hele boek kunnen ze daarna kopen met korting.

Hoeveel tijd en moeite wil en kan je stoppen in een weggever? Het neemt veel tijd om er één te maken en dan kost een e-book vaak meer dan een top 10.

Maak een lijstje met voor- en nadelen per soort weggever. Dat is even een werkje. Alhoewel, je hebt vast je persoonlijke voorkeuren… En je kent je doelgroep toch goed?

Beschrijf de voor- en nadelen per weggever

Succes! Ik ben benieuwd welke weggever je gaat maken! Wil je weten hoe je je weggever weg kan geven via je website? Lees dan meer in deze blog.

Specialiseren geeft je een vakantiegevoel

Specialiseren geeft je een vakantiegevoel

Specialiseren is net als op vakantie gaan. Of toch niet? Laat jezelf inspireren door je vakantie. Zo realiseer jij je specialisatie. Zo geeft specialiseren je elke dag een vakantiegevoel.

De vakantie is zo leuk. Ik vind het heerlijk om op vakantie te zijn. Nieuwe of andere omgeving. Even geen klok om naar te hoeven kijken. Vaak mooi weer. De vakantie is zo leuk omdat het anders is. Even uit de sleur van alledag.

Maar nu ik naar buiten kijk: heldergroene bomen tegen een mooie blauwe lucht. En dan denk ik “Waarom wil ik zo graag ergens anders naartoe?” Terwijl ik thuis ook mooie uitzichten kan hebben en leuke dingen kan doen. Tenslotte is een tripje naar het andere kant van het land prima op 1 dag te doen.

Mijn eerlijke antwoord? Ik gun mij er de tijd niet voor. Wat voor je neus ligt, zie je niet meteen… En dus heb ik vakantie nodig om te genieten van de natuur en af te wijken van ons ritme.

Zo is het ook een beetje met specialiseren. Een veelgehoorde reactie op echt specialiseren is: “maar dan ben ik de hele dag hetzelfde aan het doen.”

Eigenlijk maken we het liefst allemaal uitstapjes tijdens ons werk, zodat we geen sleur hebben. Zo houden we onszelf toch scherp omdat we met een totaal andere taak bezig zijn?

Ben je ook bang om je te specialiseren voor de angst om in een sleur terecht te komen?

Voordelen specialiseren:

  • Je hebt een duidelijke focus.
  • Veel makkelijker om te werken aan je zichtbaarheid.
  • Je kan je professionaliseren op jouw specialisatie.
  • Mensen leggen sneller de link tussen de specialisatie en jouw naam/bedrijf.

Resultaat van je niet genoeg specialiseren:

  • Keuzestress voor je potentiële klant. Want wat moeten zij nu kiezen? Of kunnen ze beter voor een ander kiezen?
  • Je hebt een groot budget nodig om al je diensten bekend te maken bij je doelgroep.
  • Wie is je doelgroep? Als je veel aanbiedt heb je waarschijnlijk ook meerdere doelgroepen.

Waarom specialiseren toch wel op vakantie lijkt 😊

Kiezen voor een dienst, kiezen voor jouw ideale doelgroep geeft elke werkdag een vakantiegevoel! Je gaat doen wat je het liefste doet. Je gaat werken met of voor de doelgroep die jij het leukst vindt of die jou de meeste voldoening geeft.

Als je op vakantie gaat, kies je ook. Voor een soort vakantie en waar je naartoe gaat op vakantie. Met wie je (het liefst) op vakantie gaat. En hoeveel geld je wilt uitgeven. Zo kan jij het tenslotte het beste genieten van je vakantie!

Weggever maken én delen

Weggever maken én delen

De laatste tijd lees ik veel over gratis weggevers. Daar word ik blij van! Vooral omdat ondernemers zien dat kennis delen een goede manier is om aan de buitenwereld hun expertise te laten zien.

Het is niet voor iedere ondernemer appeltje-eitje om een weggever te schrijven, want:

  • Hoe verwoord je je eigen expertise
  • In welke vorm zal ik het gieten
  • Het kost tijd…

Mijn tip: begin gewoon.

En ja, dat klinkt makkelijk. Mijn idee voor een weggever kreeg 2 maanden geleden vorm. Dus het heeft even geduurd en vele blokken in mijn agenda verder om te formuleren wat en hoe ik de weggever ging maken.

Nog meer ondernemers geven aan dat ze al een weggever hebben. Of het bijna geschreven hebben. Maar dat de techniek hen tegenhoudt. De techniek om jouw waardevolle weggever te kunnen delen met het grote publiek. Met jouw ideale doelgroep.

Want zolang je weggever alleen in je mooiste notitieboek staat of in de cloud, weet jouw doelgroep niet dat jij iets waardevols hebt gemaakt. Niet te lang wachten om jouw expertise te delen, want deze zou snel kunnen verouderen óf iemand anders is je voor.

Die techniek die zo groot lijkt, maar zo mooi in behapbare stappen gehakt kan worden. En dat heb ik al voor je gedaan. Mijn weggever is namelijk een checklist om jouw weggever weg te kunnen geven. Deze checklist “Hoe geef ik mijn weggever weg?” geeft antwoorden op de volgende vragen:

  • Welke websitepagina’s zijn nodig?
  • Op welke details moet en kan je letten?
  • Welke tools heb je nodig?

Misschien niet binnen 1 dag gedaan, maar het is bijna appeltje-eitje om die superwaardevolle weggever te kunnen delen. Wacht niet te lang, maar plan tijd in om eraan te werken. Deze weggever gaat je extra waardevol maken voor jouw ideale doelgroep, jouw potentiële klant.

Succes!

weggever checklist voorbeeld

Ja, ik ontvang graag de checklist “Hoe geef je jouw weggever weg?”

* indicates required

Statistieken zijn eerlijk, ben jij dat ook voor je bedrijf?

Statistieken zijn eerlijk, ben jij dat ook voor je bedrijf?

Statistieken zijn feiten. Feiten kunnen je blij maken… maar ook verdrietig. Want je omzet kan wel eens tegenvallen. Je websitebezoekers zijn weleens minder dan verwacht of zelfs minder dan de afgelopen maand. Statistieken zijn eerlijk. Het is daarom belangrijk om je statistieken regelmatig bij te houden, zodat je sneller kan schakelen met je online marketingactiviteiten.

Op mijn telefoon heb ik de Fitbit app. De app geeft mij de mogelijkheid om mijn gewicht bij te houden. Dus ik heb netjes een doel ingesteld en de app weet mij dan haarfijn te vertellen waar ik sta t.o.v. mijn doel. Vorige week was ik helemaal blij, want het doel kwam in zicht. Maar, eigenlijk was ik aan het smokkelen. Ik had namelijk al tijden geen update ingegeven. Omdat ik wist dat ik op dat moment verder weg was van mijn doel. Dus doordat ik mijn ‘statistieken’ niet consequent bijhield, lijk ik op papier op de goede weg te zitten…

Statistieken zijn eerlijk tegenover je bedrijf

Dus om goed bezig te zijn, is het goed om de volgende stappen te maken:

Stel je doel
Je stelt jezelf een omzetdoel. Misschien heb je dat allang duidelijk. Een precies-goed salaris, een goed salaris, geen schulden meer, de mogelijkheid om te kunnen investeren. Deze wens-doel(en) ga je SMART maken (Specifiek-Meetbaar-Acceptabel-Realistisch-Tijd), zodat je weet wat daarvoor nodig is. De verkoop van x producten of diensten, per maand of kwartaal.

Doe een 0-meting
Een eerste meting geeft je een startpunt. Je kan daar tevreden over zijn of het kan je tegenvallen.
Maar je weet nu waar je staat en het moment is gekomen om te plannen richting je doel. Je weet nu het ‘gat’ tussen de werkelijkheid (0-meting) en wens (je doel).

Realiseer je marketingplannen
Welke marketingtools heb je, welke heb je nodig? Welke activiteiten ga je wanneer plannen om dichter bij je doel te komen? Gebruik een planning, een jaaroverzicht om in kaart te brengen wat jouw bedrijf nodig heeft om te kunnen feestvieren aan het einde van het jaar!

Consequent en regelmatig statistieken bijhouden
Hou maandelijks je resultaten bij. De verkoop van je producten of diensten, je lasten. Maar ook je marketingresultaat, denk hierbij aan aantal websitebezoekers, waar kwamen ze vandaan?, statistieken van je verzonden nieuwsbrieven, etc.

Analyseer de feiten
Wat vertellen de statistieken van deze maand je over je bedrijf? Is het beter of slechter dan vorige maand? Dan dezelfde maand vorig jaar? Ben je dichter bij je doel(en) gekomen?

Anticipeer met je marketingplannen
Het is eigenlijk een actieve cirkel. Want nu kijk je weer naar je marketingplannen. Waren ze goed genoeg? Moet er iets meer of minder gedaan worden? Gooi niet maandelijks al je plannen om, maar pak elk kwartaal om te kijken of je ingezette marketingactiviteiten het beoogde resultaat geven.

Succes met eerlijk zijn tegenover jezelf 😉



Fotocredit:
Photo by Lukas from Pexels

De voordelen van een strategiesessie

De voordelen van een strategiesessie

Coachgesprek, strategiegesprek, inspiratiesessie. Gesprekken die vaak voor de gevende ondernemer een onderdeel zijn van een salesfunnel. Maar een strategiesessie heeft ook zeker voordelen voor de ontvangende ondernemer.

Eind vorig jaar won ik een inspiratiegesprek van een PR-expert. Door de drukte en geen focus op PR-gebied heb ik het gesprek niet door laten gaan. Een gemiste kans? En vorige maand nog kreeg ik de mogelijkheid om een strategiesessie te plannen bij een ondernemerscoach. Ik wist niet wat te bespreken en heb niet de kans genomen om het in te plannen. Een gemiste kans?

Bij een training ontvang je vaak één of meerdere coachgesprekken zodat je naast de groepsgesprekken ook je individuele vraagstukken kan bespreken of ideeën kan toetsen. Daarnaast bieden veel trainers, coaches of experts op hun vakgebied geregeld strategiesessies aan.

Ik adviseer je, ondanks dat ik een paar kansen niet genomen heb 😊, om ze aan te nemen.

De voordelen van een coachgesprek

  • Een ander kijkt door een andere bril dan jij. Wie weet heb je aan één tip van een ander genoeg om weer focus te krijgen om door te gaan. Is dat je inspiratie om je dienst nog beter vorm te geven.
  • Een strategiesessie is voor jou gratis. Maar niet voor de gevende ondernemer. Hun tijd is kostbaar. En de gevende ondernemer wil graag expertise laten zien en dat betekent dat deze gesprekken eigenlijk altijd waardevol zijn.

Maar wat als je niet weet wat je wilt bespreken?

Deze gesprekken gaan over een expertise. Dat kan zijn stappen maken in het ondernemerschap of vooruit komen op een bepaald onderwerp.

  • Is het onderwerp niet jouw focus op dit moment. Dan kan je ervoor kiezen om het aan je voorbij te laten gaan. Zoals in mijn PR-voorbeeld.
  • Maar vaak worden strategiegesprekken aangeboden met bepaalde voorwaarden. Als jij of je bedrijf aan deze voorwaarden voldoet, dan leidt de gevende ondernemer je door de coachsessie heen. Zij zijn expert, ze zullen vragen op papier hebben om het gesprek te starten of om de stiltes te overbruggen.

Vaak klinkt 30 of 45 minuten te kort, want dat is meestal de lengte van zo’n gesprek. Uit ervaring weet ik dat dit vaak al genoeg is. Mijn coachgesprekken duren meestal niet langer dan 30 minuten en toch kan ik daarna weer heerlijk vooruit. Werken in mijn bedrijf, maar ook werken aan mijn bedrijf.

Dus krijg je de kans, probeer het eens. Ik weet zeker dat jij en je bedrijf weer iets slimmer worden!

De bedankpagina speelt een belangrijke rol voor je statistieken

De bedankpagina speelt een belangrijke rol voor je statistieken

Momenteel volg ik de derde en laatste module van de opleiding Virtueel Succes*. Het gaat over statistieken. Super interessant! Al is dat vaak wel het ondergeschoven kindje binnen het ondernemerschap. Het kost inderdaad tijd en dus geld om je statistieken bij te houden. En met alleen bijhouden heb je er niets aan. Analyseren is belangrijk. Daarop inspelen nog belangrijker (en verstandiger 😊). De bedankpagina blijkt binnen de statistieken een belangrijke rol te spelen.

In een vorige blog heb ik verteld over hoe belangrijk een bedankpagina is om een relatie op te bouwen met een geïnteresseerde cq potentiële klant. Nu vertel ik je graag dat een bedankpagina jou ook helpt om te kijken of je goed bezig bent.

Wist je dat je statistieken je kunnen vertellen of je goed bezig bent?

  • Wie kijkt niet hoeveel likes een social media post heeft opgeleverd?
  • En hoeveel volgers je hebt?

Allemaal gegevens die je helpen inzicht te krijgen. Google Analytics is een bron van interessante gegevens met betrekking tot je website. Statistieken bijhouden kost tijd. En daarom is het niet erg als je focust op wat voor jou belangrijk is.

Om echt goed te weten of bezoekers de reis afleggen of de funnel doorlopen zoals jij het bedoeld hebt, is het fijn om een bedankpagina te hebben.

Want wanneer weet je of het inschrijfformulier van de nieuwsbrief goed werkt?

  1. Je kan het aantal nieuwsbrief inschrijvingen zien in je autoresponder programma.
  2. Je kan het aantal paginabezoekers van je bedankpagina bijhouden.

Beiden kan inderdaad, maar het voordeel van het laatste punt is dat je de afmeldingen uitsluit en je dus een beter overzicht hebt over een bepaalde tijd. Met Google Analytics kan je ook een periode selecteren. En is het dus niet nodig om op de eerste van de maand te kijken hoeveel contacten je op je nieuwsbrieflijst hebt staan.

Echt, zo makkelijk kan het zijn om inzicht te krijgen in je statistieken. En dus of je wel of niet goed bezig bent!

Succes met het aanmaken van je bedankpagina’s 😊

* Opleiding Virtueel Succes. Hierin heb ik veel meer geleerd over Online Marketing & Sales (module 1).
Voor de tweede module ‘systematiseren en automatiseren’ heb ik een gastblog bijgehouden over de opleiding. Benieuwd hoe dat in zijn werk ging? Lees dan hier verder.

De bedankpagina speelt een belangrijke rol bij een relatie opbouwen

De bedankpagina speelt een belangrijke rol bij een relatie opbouwen

Momenteel volg ik de derde en laatste module van de opleiding Virtueel Succes*. Het gaat over statistieken. Super interessant! Al is dat vaak wel het ondergeschoven kindje binnen het ondernemerschap. Het kost inderdaad tijd en dus geld om je statistieken bij te houden. En met alleen bijhouden heb je er niets aan. Analyseren is belangrijk. Daarop inspelen nog belangrijker (en verstandiger 😊). De bedankpagina blijkt een belangrijke rol te spelen om service te bieden.

“Dank je wel” is een belangrijk instrument in je sociale leven.
Want voor een gevoel geeft een Dank je wel je als je het hoort?
En welk gevoel geeft het als iemand het niet tegen je zegt???

Juist, de dank je wel is belangrijk. En dus is het online ook een fijn en dus belangrijk gebaar.

Elke autorespond tool die je inzet voor het laten invullen van formulieren geeft je de optie om bedankpagina’s in jouw stijl op te maken.
Ik zou zeggen: doen. Een klein gebaar met een groot effect.
Nog beter is om je bedankpagina’s binnen je website te maken.

Stel:
Je vult ergens een formulier in voor bijvoorbeeld een gratis weggever.
Dan krijg je, als het goed is, netjes een bedankpagina.
Dan ben ik altijd wel nieuwsgierig wie of wat er eigenlijk achter de gratis weggever zit.
Het idee van je hoort: “Bedankt voor je komst. Lust je ook een kop thee?”
Als ik dan dus kan surfen naar een andere pagina binnen de website, is dat top.

Stel:
Dat ik op een bedankpagina geattendeerd wordt op een relevante blog.
Of de Facebookpagina waar ik dagelijks tips kan vinden.
Dat is toch wel service, dan hoef ik niet eens te zoeken!

En wat de ander ziet als service, geeft voor jou de mogelijkheid om connectie te maken. Wie weet is dit contact straks wel een klant! En dat allemaal omdat jouw bedankpagina het mogelijk heeft gemaakt om de link te leggen tussen een eenmalig contact en een relatie opbouwen.

 

* Opleiding Virtueel Succes. Hierin heb ik veel meer geleerd over Online Marketing & Sales (module 1).
Voor de tweede module ‘systematiseren en automatiseren’ heb ik een gastblog bijgehouden over de opleiding. Benieuwd hoe dat in zijn werk ging? Lees dan hier verder.

Projectmanagement: is het privé anders dan zakelijk?

Projectmanagement: is het privé anders dan zakelijk?

We willen graag een nieuwe keuken. En eindelijk is het dan zover: de koop! Na aankoop, wat natuurlijk het duurste is, begint eigenlijk het project pas. En het is bij ons een project met veel leermomenten gebleken! Mijn tips n.a.v. dit privé project dat mij zakelijke inzichten gaf. Want is projectmanagement privé nu anders dan zakelijk?

Beschrijf het resultaat
Door de voor- en nasituatie te schetsen, kan je al veel aandachtspunten ontdekken. Beschrijf het, teken het uit. Wat voor jou het beste werk, geeft jou het beste overzicht.

 In ons geval: we willen geen tegels meer. Dat betekent dat we opeens geen plintje meer hebben op een stukje muur. Een bovenkast wordt 30cm diep in plaats van 60cm. Dat betekent dat de muur daar mooier gemaakt moet worden. Onze spoelbak komt links in plaats van rechts. Liggen de aansluitingen nog wel goed?

Plan de planning
Nu je de aandachtspunten weet, kan je inplannen. Welke vakmannen heb je nodig? Welk werk wil je zelf doen? Welke klus moet het eerst opgepakt worden? Hoe moet de situatie zijn als vakman 3 op de stoep staat?

Bijvoorbeeld de schilder kan nog niet aan de slag als een gestucte muur nog niet droog is.

Controleer de checklist
In ons geval hebben we uiteindelijk 5 verschillende vakmannen in de keuken gehad. En daarnaast nog het werk dat we zelf (lees: met hulp) uitgevoerd hebben. Om zeker te weten dat het project naar een volgende fase kan, is een check noodzakelijk. En schrijf op hoe je wilt dat er gecheckt wordt.

Zo hebben wij de stucadoor op het blote oog gecheckt. Natuurlijk zag het er mooier uit, maar uiteindelijk kwamen we in de laatste fase erachter dat de muren niet haaks waren. Conclusie: terug naar vakman 3 (stucadoor) waardoor vakman 4 (schilder) en vakman 5 (keukenzetter) ook nog een keer weer mogen komen.

Hou rekening met onverwachte zaken
Of je nu een website bouwt, je mail omzet naar een andere provider of een nieuwe keuken koopt. Het is belangrijk om rekening te houden met tegenslagen. Je bent zelf een stuk relaxter als je weet dat er ruimte is voor iets extra’s, iets onverwachts of iets dat je nog niet wist.

Is een muur dikker gestuct, dan betekent dat extra droogtijd. Lekt een kraantje en moet de monteur terugkomen? Zie je in fase 2 pas dat plan A niet werkt?

Kortom, of je nu een privé of zakelijk project oppakt. De aanpak is eigenlijk hetzelfde. Al merk ik dat we het privé vaak wat minder professioneel aanpakken. Terwijl het dan wellicht de grootste frustratie geeft. En dat brengt me bij mijn laatste tip.

Bedenk hoe je het zou doen als je er veel betaald voor krijgt
Zelf doen of uitbesteden? Vrije dagen opnemen, een betaalde klus uitstellen of in de avonden klussen? Stel dat je veel geld krijgt om deze klus te klaren. Welke beslissingen neem je dan? Ik ben benieuwd!

 

Mijn baan opzeggen

Mijn baan opzeggen

De afgelopen maanden was het stil op de blogpagina van mijn website. Maar ik heb wel elke week geblogd, ik was namelijk drie maanden lang gastblogger. Eerlijk is eerlijk, ik had gehoopt dat ik wel twee blogs per week kon produceren. Maar dat lukte toch niet 😊 Een succesverhaal hoor, want ik kreeg een extra klant en naast mijn werk in loondienst was het niet meer goed te combineren. Gelukkig kon ik de gastblogs wel delen via mijn social media kanalen. Dus jullie hebben vast één artikel wel langs zien komen van deze zelfstandige ondernemer!

Wat was het leuk om (wekelijks) mijn verhaal te delen. Over de opleiding, over wat mij opviel, over mij als ondernemer. En wat vond ik het dan ook supergaaf om op een gegeven moment zwart op wit te kunnen zetten dat de Week van de Ondernemer een hele speciale week was voor mij: ik zei mijn baan in loondienst op!

Dat opzeggen deed ik niet in een opwelling (veel te eng 😊), daar had ik over nagedacht. Drie checks die ik naliep voor die dag.

Veel rekenwerk
Mijn doel was pas gehaald als ik met mijn eigen onderneming mijn salaris kon overtreffen. En niet eenmalig, maar in ieder geval voor een paar maanden op een rij. Wat anderen ook zeiden over ‘het gaat je wel lukken’. Ik had mijzelf en mijn gezin de financiële zekerheid beloofd. Tenslotte had ik al een stap teruggedaan in salaris toen ik wegging bij Philips. Dus veel overzichten gemaakt, hoeveel klanten heb ik nodig, wat is mijn buffer. Kortom, ik droomde op een gegeven moment mijn cijfers 😊

Overleg met partner
Ik noemde mijn gezin al even. Mijn man is veel meer dan iemand die ik om goedkeuring vraag. Hij is mijn sparringpartner. Hij stelt de kritische vragen. Hij kijkt mee naar de cijfers. Zo weet ik dat ik me niet rijk heb gerekend. Zo denk ik nog meer (= beter) na over welke doelen ik stel.

Plan B op de plank
Ik ben ondernemer, dus er zijn meer mogelijkheden dat mijn doelen niet gehaald worden dan in loondienst. Ik ben nu verantwoordelijk, ik kan het niet meer doorschuiven. Dus ik ben ook verantwoordelijk voor de situatieschets ‘what if’. Dus een plan B was een onderdeel van mijn plan A. Ik heb in eerste instantie gekozen om van mijn inkomsten een percentage opzij te zetten voor een buffer.

Nog drie werkweken en dan ga ik met veel zin me volledig focussen op de mooie doelen van mijn klanten én werken aan mijn eigen bedrijf. Yeah!

En vanaf nu dus weer elke twee weken een blog op www.dee-organizer.nl!

Gastbloggen voor meer online zichtbaarheid

Gastbloggen voor meer online zichtbaarheid

Gastbloggen is een ander laten schrijven voor jou of zelf schrijven voor een ander. Een mooie manier om niet zelf voor regelmatige content te zorgen. Of een mooie manier om een ander publiek te bereiken. Gastbloggen voor meer online zichtbaarheid helpt. Of jij nu de schrijver of de zender bent.

Twee jaar geleden heb ik een jaar lang een wekelijkse column gehad in een plaatselijke huis-aan-huiskrant. En ondanks dat het niet mijn doel was (ik vond schrijven gewoon leuk) werd ik steeds vaker herkend op straat. Online werkt het hetzelfde, je loopt dan wel niet iemand letterlijk tegen het lijf, maar berichten komen wel langs op de social media kanalen. Nieuwsgierig naar mijn schrijfstijl? Bij deze drie van de columns die ik toen geschreven heb. Column De HalColumn Laaggeletterdheid | Column Nijkerk Schrijft

Gastbloggen geeft je artikelen ook een reden. Er is een paraplu boodschap die de schrijver en de zender bindt. Mijn columns bijvoorbeeld moesten een link hebben met de stad waar ik woonde. Of het moest relevant zijn voor een groot deel van de inwoners. Zelf vind ik het erg prettig om te schrijven met een paraplu boven mijn hoofd 😊 Want het is vaak makkelijker brainstormen met een woord midden op je papier dan bij een leeg papier. Gastbloggen is zo een mooie manier om je online zichtbaarheid te vergroten.

Binnenkort begin ik weer met gastbloggen. En ik kijk uit naar het schrijven onder de paraplu van de opleiding Virtueel Succes. Deze keer over de tweede module van deze opleiding. Want voor de eerste module Online Marketing&Sales ben ik geslaagd! Deze volgende module gaat over het structureren en organiseren van een bepaald onderdeel binnen een onderneming.

Ik ben benieuwd. Jij ook? Je kan mijn wekelijkse blogs binnenkort volgen via Academie voor Virtueel Professionals. En als je me tegenkomt op social media, laat gerust een berichtje achter zodat ik weet dat je me gezien hebt 😉 want dan weet ik zeker dat gastbloggen echt helpt voor online zichtbaarheid.