Gastbloggen voor meer online zichtbaarheid

Gastbloggen voor meer online zichtbaarheid

Gastbloggen is een ander laten schrijven voor jou of zelf schrijven voor een ander. Een mooie manier om niet zelf voor regelmatige content te zorgen. Of een mooie manier om een ander publiek te bereiken. Gastbloggen voor meer online zichtbaarheid helpt. Of jij nu de schrijver of de zender bent.

Twee jaar geleden heb ik een jaar lang een wekelijkse column gehad in een plaatselijke huis-aan-huiskrant. En ondanks dat het niet mijn doel was (ik vond schrijven gewoon leuk) werd ik steeds vaker herkend op straat. Online werkt het hetzelfde, je loopt dan wel niet iemand letterlijk tegen het lijf, maar berichten komen wel langs op de social media kanalen. Nieuwsgierig naar mijn schrijfstijl? Bij deze drie van de columns die ik toen geschreven heb. Column De HalColumn Laaggeletterdheid | Column Nijkerk Schrijft

Gastbloggen geeft je artikelen ook een reden. Er is een paraplu boodschap die de schrijver en de zender bindt. Mijn columns bijvoorbeeld moesten een link hebben met de stad waar ik woonde. Of het moest relevant zijn voor een groot deel van de inwoners. Zelf vind ik het erg prettig om te schrijven met een paraplu boven mijn hoofd 😊 Want het is vaak makkelijker brainstormen met een woord midden op je papier dan bij een leeg papier. Gastbloggen is zo een mooie manier om je online zichtbaarheid te vergroten.

Binnenkort begin ik weer met gastbloggen. En ik kijk uit naar het schrijven onder de paraplu van de opleiding Virtueel Succes. Deze keer over de tweede module van deze opleiding. Want voor de eerste module Online Marketing&Sales ben ik geslaagd! Deze volgende module gaat over het structureren en organiseren van een bepaald onderdeel binnen een onderneming.

Ik ben benieuwd. Jij ook? Je kan mijn wekelijkse blogs binnenkort volgen via Academie voor Virtueel Professionals. En als je me tegenkomt op social media, laat gerust een berichtje achter zodat ik weet dat je me gezien hebt 😉 want dan weet ik zeker dat gastbloggen echt helpt voor online zichtbaarheid.

Vooruitkijken

Vooruitkijken

Spontaan iets doen, erg leuk! Voorpret kunnen hebben, is nog leuker. Voor mij dan 😊 Vooruitkijken doe ik graag. Het liefst heb ik mijn vrije dagen voor 2019 ook al ingepland. Neurotisch? Ik zie het meer als overzicht hebben.

Vooral met kinderen is het niet altijd even makkelijk om last minute oppas te regelen. Of om werkdagen te wisselen. In het afgelopen jaar was het voor mij niet altijd mogelijk om vooruit te kunnen kijken. En daar zit ik nu, in september met 0 vrije dagen voor de rest van het jaar (dit geldt alleen voor mijn parttime loondienstbetrekking). Dus je begrijpt dat ik dat volgend jaar graag anders zie!

Een voorbeeld. De nieuwe AVG-wet. Die zat er al 2 jaar aan te komen. Maar als startende ondernemer was dat niet het eerste waar ik aan dacht. Dat betekende extra avonden aan de slag in april en mei om de deadline te kunnen halen. Gelukkig is mijn bedrijf nog klein, zodat het totaal aan werk meeviel.

Een ander voorbeeld. Wat als je afhankelijk bent van een klant om input van te krijgen.
Gooi jij dan je schema om?
Eenmalig?
Regelmatig?
Continu?
Of heb je een Plan-B hiervoor?
Wat als je meer dan één klant hebt met uitstelgedrag?

Het voordeel van virtueel werken, is dat je zelf je tijd kan indelen. Maar het is wel jammer als je niet lekker door kan werken voor een klant. Want ja, ook ik en zoals elke goede ondernemer, bepaal je zelf waar je je tijd aan besteedt. Want anders nemen de taken die “dringend-maar niet urgent” of nog erger “totaal niet dringend-totaal niet urgent” zijn, je werkuren over.

Drie tips om met vooruitkijken toch lekker te kunnen werken (zonder te neurotisch over te komen 😉):

  • Plan je werkdagen in blokken in (alleen halfuurtjes toegestaan voor social media checken)
  • Geef één van je blokken nog geen invulling. Mocht er toch wat urgents op de proppen komen, dan heb je wel tijd om het op te pakken zonder dat je andere werk er onder leidt.
  • Kies de beste omgeving voor de geplande taken. Misschien schrijf je beter in een rustige omgeving, terwijl je prima je e-mail kan doen terwijl er door anderen gepraat wordt.
  • Bonustip: vergeet je lunch niet!

 

 

Online marketing specialisatie

Online marketing specialisatie

Ik ben me nog meer aan het specialiseren in online marketing. Want online marketing is te veel om als één specialisatie gezien te worden. Elke dag lijkt er namelijk wel een nieuw medium bij te komen. Frankwatching kan niet voor niets dagelijks een update geven over de wereld die online marketing heet.

Vroeger werkte ik in een marketingcommunicatie team. Vier tot zes personen per business group. Één van ons richtte zich op above the line marketing (TV en print), één van ons op online (dat was toen nog maar een zeer klein onderdeel binnen marketing ;)), één van ons op PR en ik was de project manager. Inmiddels heeft datzelfde bedrijf een hele afdeling voor alleen al de social media kanalen en een andere afdeling richt zich weer op e-commerce. How time changes 😊

Met dit voorbeeld wil ik vooral aangeven dat marketing en inmiddels ook online marketing bestaat uit meerdere specialisaties. En samen zijn zij een ijzersterk team!

Het een kan niet zonder het andere
En toch spreek ik mijzelf graag weer tegen, omdat het ook fijn is dat je als relatief kleine ondernemer alles bij één persoon kan neerleggen. Tenslotte zijn alle actieplannen en strategieën van elk onderdeel samen een geheel. Adverteren op social media moet wel passen bij je andere social media activiteiten. En je e-mailmarketing staat niet los van de marketing flow(s). Wat is de inhoud eigenlijk van al deze berichten? Kortom, het een kan niet zonder het andere.

Een Virtueel Professional als online marketing specialist
Een Virtueel Professional gespecialiseerd in online marketing kan samen met de ondernemer grote stappen maken. Samen en ook weer elk apart richt je op content, tools en consequent zijn in de boodschap gericht op de doelgroep. En soms of later is het nodig om het team uit te breiden. Misschien ga je als ondernemer je marketing strategie aanpassen en hoort daar een andere specialist bij.

Ik ben voor mezelf begonnen om een overzicht te maken van alle ‘onderdelen’ binnen online marketing.

Dit om ook zelf te kijken wat ik het leukste vindt om aan te werken.

Welke online marketing specialisaties mis jij nog in het overzicht?

Online vergaderen

Online vergaderen

Ik merk dat mensen graag nog oog in oog vergaderen (face to face 😊). Het online vergaderen is niet bij iedereen ingeburgerd. Terwijl de voordelen voor online vergaderen inmiddels ver vooruitlopen op de nadelen van het niet samen in dezelfde ruimte zijn.

> Dus we nemen reistijden voor lief, staan wellicht in de file.
> We accepteren dat niet iedereen tijd heeft om langs te komen.
> We plannen een vergadering op een later moment dan dat eigenlijk goed is voor het project.
> En we besteden meer tijd aan kletsen dan aan de agendapunten.
Nouja, spreek maar voor jezelf, want ik ben helemaal voor online vergaderen!

Ik heb bij Philips gewerkt en met collega’s over de hele wereld (en blijkbaar een beperkt reisbudget 😉) was online vergaderen ons lot. Ik heb gemerkt dat Skypen (wij gebruikten Skype for Business, voorheen Lync) juist heel plezierig werkt. We gebruikten het voor werkoverleg, teamoverleg en zelfs voor inspiratiesessies die gegeven werden door collega’s en externen dichtbij en ver weg.

Voordelen online vergaderen:

  1. Efficiënt werken: Je kan werken tot zelfs 1 minuut voordat de vergadering begint.
  2. Je kan de camera aanzetten zodat je de persoon kan zien wie er spreekt. Ben je met maximaal zes personen, dan zie je vaak iedereen constant in beeld.
  3. Je kan eenvoudig je scherm of presentatie delen vanaf je eigen laptop.
  4. Je kan zelfs hand-outs delen met de andere deelnemers, scheelt weer e-mails.
  5. Ideaal voor mensen die maar een gedeelte bijwonen of presenteren.
  6. Het is handig om onverwacht extra personen erbij te vragen (als ze beschikbaar zijn).
  7. Geen reistijd meer of zelfs looptijd tussen vergaderzalen in.
  8. Geen vergaderruimte beschikbaar is verleden tijd.
  9. Door de online link te vermelden in de agenda uitnodiging is het makkelijk om de vergadering bij te wonen.
  10. Aparte gesprekken tijdens de vergadering zijn eigenlijk niet mogelijk.
  11. Efficiënt vergaderen: je maakt het beste van de tijd die mensen in hun vaak drukke agenda hebben. Je blijft niet ‘hangen’ om nog even door te kletsen.

Het is natuurlijk wel belangrijk om de vergadering goed voor te bereiden.
Wat ga je bespreken? Welke beslissingen moeten er genomen worden? En wie is verantwoordelijk voor wat?
Maarja, is dat ook niet nodig voor vergaderingen in dezelfde ruimte?

Ik ben benieuwd of jij al online vergadert? Zo nee, welke van de 10 voordelen zou jou(w) bedrijf over kunnen halen?

Ik wil een tool die voor mij werkt

Ik wil een tool die voor mij werkt

Ik wil een tool die doet wat me beloofd was. Een tool die mij tijd oplevert. En werk uit handen neemt. Ik wil graag weer doen wat ik het leukste vind om te doen.

Handige tools doen vanuit zichzelf niks.

Heb jij tools aangeschaft, maar ben je er te druk voor om er eens voor te gaan zitten? De tool klopt niet bij jou aan als het al even niet gebruikt is. En ach, die maandelijkse afschrijving valt weg tegen grotere kostenposten. Maar je hebt de tool aangeschaft met een reden. Je had/hebt namelijk grote plannen, je wilt groeien, je wilt aan je bedrijf werken in plaats van in je bedrijf!

Er zijn zoveel online mogelijkheden. Mijn trainer en coach Petra Fehring deelt elke dag een tool tip. Ik volg haar Facebook pagina nu bijna een jaar en ik ben nog maar 2x dezelfde tool tegengekomen… Zoveel tools zijn er dus.

> Op hoeveel tools heb jij een abonnement?
> Heb je deze al ingericht? (= startklaar gemaakt)
> Gebruik je al een module van de tool of misschien al wel alle voordelen van de tool?
> Ben je tevreden?
Heb je ja of nee geantwoord? Stel jezelf dan ook nog eens de waarom-vraag. Zo kom je er achter of een van je abonnementen een impulsaankoop is geweest. Of misschien heeft het je werk al zoveel simpeler gemaakt.

Hulp nodig bij overzicht creëren?
Structuur aanbrengen? Een optimalisatieslag maken? Of een automatisering doorvoeren? Ik heb nu een mooi aanbod voor je. Eenmalig beschikbaar tegen een tarief dat bijna de helft van mijn reguliere tarief is. In 3 maanden help ik je stappen vooruit zetten zodat je klaar bent om je mooie plannen uit te voeren! Klik hier voor meer informatie.

Bonus:
– Ik heb al veel ervaring opgedaan in structuur aanbrengen en automatiseringsprojecten
– Begeleiding van een ervaren trainer en ondernemer Petra Fehring

Automatiseren, klinkt als …

Automatiseren, klinkt als …

Automatiseren klinkt als…
> ‘het’ makkelijker maken
> Minder werk
> Dat het werk kan doorlopen als je zelf niet aan het werk bent
> En ben je wel aan het werk, dat je dan fijn iets anders kan doen 🙂

Automatiseren is een systeem zo instellen dat terugkerende taken “automatisch” uitgevoerd worden. Bijvoorbeeld de aanvraag van je freebie of de bestelling die in je webshop geplaatst wordt. 

Ondanks dat persoonlijk contact nog steeds super gewaardeerd wordt en belangrijk is, kunnen we zeker (heel) veel automatiseren. Zo komt er namelijk weer tijd beschikbaar om persoonlijk in contact te gaan. Bijvoorbeeld bij klachten of speciale verzoeken.

Automatiseren is zoveel makkelijker geworden nu er online mogelijkheden zijn. Soms zorgt een tool voor een gedeeltelijke automatisering, maar win je er al zoveel tijd mee omdat jij zelf veel minder hoeft te doen (en aan minder hoeft te denken). Andere tools nemen echt al je werk voor een bepaald onderdeel uit handen.

Automatiseren komt pas goed uit de verf als je:

  • terugkerende taken in kaart gebracht hebt
  • deze taken gaat systematiseren (groeperen, optimaliseren)
  • kiezen welke groep taken je (als eerste) wilt automatiseren. Welke ‘afdeling’ wil je het eerste uitbesteden aan automatisering? 
  • welke user cases zijn nodig om jou echt een stap vooruit te helpen. Zorg dat je weet wat je wel of niet hoeft mee te nemen in de ‘automatisering’. Denk aan meertaligheid, welke rapporten wil je kunnen maken, wil je toegang voor één of meerdere personen, moet de actie direct gedaan worden of is ‘binnen x tijd’ ook voldoende? 
  • Kijk, vraag en Google voor bestaande tools en mogelijkheden. De meeste tools zijn beschikbaar met een maandelijks abonnement. Mocht je een groter budget hebben, dan kan je kijken naar meer maatwerk.
  • En zodra je na goed beraad met jezelf of team besloten hebt welke tool je wilt gebruiken voor de automatisering, dan is het tijd om de tool in te stellen. Dit kost altijd meer tijd dan je denkt. Maar het is wel belangrijk dat je hier tijd aan besteed (of laat besteden), want als het goed is, is het beter in de uitvoering! 

Het je gemakkelijker maken is voor iedereen weggelegd! Of je nu een groot bedrijf bent of een eenpitter. Zorg dat je kan doen wat je het leukste vindt om te doen. En laat terugkerende taken over aan een tool.

Heb jij al wel eens gedacht aan automatiseren?

Structureren, niet jouw ding?

Structureren, niet jouw ding?

Structuur aanbrengen is mijn ding. Maar vaak merk ik dat dat niet vanzelfsprekend is voor een ander. Structureren is vaak iets voor later, terwijl je er nu direct al profijt van kan hebben. Maar structureren, niet jouw ding?

Want herken je dit?
> De zoekfunctie is je beste vriend.
> Jij kan de documenten van jezelf nog wel vinden, maar je collega heeft zo’n rare manier van logisch opbergen.
> Het kan vast beter, maar nu geen tijd.

En wil je naar?
> Een logisch overzicht voor het hele team.
> Meer werk kunnen verzetten in minder tijd zonder dat je extra mensen nodig hebt.
> Meteen duidelijkheid hebben.

Dan is structureren jouw sleutelwoord. Overzichtelijk en inzichtelijk maken waar jij (of jullie) aan werken, welke documenten er zijn en met welke processen jullie werken. En bij structureren hoort toch ook wel de stap optimaliseren. En waar waarschijnlijk automatiseren je volgende lievelingswoord gaat worden. Het beter organiseren van bijvoorbeeld de mappen waar je je documenten bewaart. Een snellere en/of eenvoudigere manier om een activiteit uit te voeren. Weten waar je wat kan vinden, al zijn het maar je ideeën voor een nieuwe dienst.

Want wist je dat je met structureren en optimaliseren je klanten sneller kan helpen? Je dus makkelijker meer service kan bieden. Je zo kan onderscheiden in de markt!

Zie jij ook door de bomen het bos niet meer?
Je hebt het idee dat het zeker beter kan, maar je weet even niet hoe?

Dan help ik je graag tijdens mijn stage voor de opleiding Virtueel Succes. Tegen een sterk gereduceerd tarief help ik je 3 maanden met het structureren, optimaliseren en eventueel automatiseren van een belangrijk onderdeel in jouw bedrijf. Zo maken we samen grote stappen vooruit! Meer informatie kan je lezen bij mijn stage opdracht.

 

Een VA is duur, denk je dat?

Een VA is duur, denk je dat?

Wil je groeien met je bedrijf?
Wil je het liefst alleen maar doen wat je het leukste vindt om te doen?
Wil je bepalen wanneer je werkt en wanneer je tijd voor jezelf hebt?
Werken met een VA lijkt je wel wat, maar je ziet op tegen de kosten?
Ik geef je graag een checklist zodat jij kan zien of het de investering waard is!

Want extra hulp inhuren kost inderdaad geld. Dat is voor sommigen een luxe, voor anderen weer een noodzaak. Of dat dat nu een VA is, een boekhouder, een websitebouwer of iemand die je helpt met de fulfillment van je bestellingen.

Iemand inhuren om jou en jouw bedrijf te helpen groeien is een investering. Een eenmalige investering, een tijdelijke of een continue investering. Het is aan jou als ondernemer om die beslissing te maken. Graag geef ik je deze checklist, zodat je voor nu of voor later weet dat iemand inhuren niet zo duur is als het lijkt.

Pak je pen en papier:

  1. Welke taken vindt je absoluut niet leuk om te doen?
  2. En welke taken kan je (denk je) niet goed zelf uitvoeren, omdat
    • het ontbreekt je aan kennis
    • het ontbreekt je aan een strategie
    • het ontbreekt je aan tijd
    • je kent daar de juiste tools niet voor
  3. Hoeveel tijd ben je nu wekelijks of maandelijks kwijt aan deze activiteiten?
  4. Wat is jouw uurtarief?
  5. Tel de uitkomsten van punt 3 en 4 bij elkaar op.
  6. En stel nu dat je wel iemand inhuurt om één of meerdere van deze taken (tijdelijk) van je over te nemen…
    • Iemand die niet afgeleid wordt door de waan van jouw werkdag
    • Iemand die wel de kennis en expertise heeft
    • En het dus sneller kan realiseren dat jij zelf
  7. Welke voordelen voor jou zie jij nu voor je?
    • Weer uren ‘over’ om te besteden aan jouw bedrijf
    • Alleen doen wat jij het leukst vindt om te doen
    • …….

Een VA kan je al inhuren vanaf 3 uur per week.
Dus dat is ongeveer 12 uur per maand. Voor dat aantal uren kan je eigenlijk geen medewerker in dienst nemen. Soms is er zelfs een strippenkaart mogelijkheid. Dit kan makkelijk zijn bij taken die niet wekelijks, maar maandelijks gebeuren. Het aantal uren kan je bijvoorbeeld ook tijdelijk verhogen als de VA die mogelijkheid nog heeft.

Een VA heeft expertise.
Ik noem de Som7 systemen* om je een idee te geven. Vaak kiest een VA één van deze systemen om zich in te specialiseren. Er zijn ondernemers die werken met meerdere VA’s met elk een andere specialisatie.

  • Dagelijks management
  • Financiën
  • Online marketing
  • Communicatie
  • Sales
  • Levering van diensten

Een VA kan jouw werk afmaken, een paar voorbeelden:

  • Jouw vlug opgeschreven blogartikel checken op tikfouten, plaatsen op de website, bijpassende afbeelding zoeken, delen via social media
  • Jouw nieuwsbrief input in template plaatsen, testen en delen met de juiste lijst
  • Jouw servet idee voor een mooie klantreis uitwerken in een levende funnel

Een VA is ook een ondernemer.
Dus een goede sparringpartner die weet wat jij als ondernemer voor je kiezen krijgt.

Werken met een VA hoeft dus niet duur te zijn. Tenslotte levert haar werk jou extra “uren” op! Dat klinkt als een goede investering toch 😉

 

* De Som7 methode is ontwikkeld door Petra Fehring. Meer informatie kan je hier lezen.

7 tips voor efficiënt werken

7 tips voor efficiënt werken
Soms zit het gewoon niet in je. Of lukt het niet door de stress van de dag. Of dan lijkt je halve dag perfect te gaan en na de lunch lijken al je plannen in een middagdip te zitten en is het chaos op je bureau, in je actielijst en in je hoofd. Tijd voor 7 tips voor efficiënt werken!
  1. Plan ruimte in je agenda.
    Het is heel handig om je taken in te plannen. Zo lijkt het niet of je zeeën van tijd hebt als iemand voor een afspraak belt. Vergeet zeker ook niet een afspraak ‘GEBLOKT’. Een moment dat je toch je werk kan doen ook al is er iets tussen gekomen. Of om juist het werk te doen waarvan de deadline vervroegd is. (Tja, niet iedereen weet nog hoe je efficiënt kan werken.)
  2. Plan 2 momenten per maand om je financiën bij te werken.
    Deze tip van Profit First is zeker handig, omdat je anders te vaak of te weinig tijd aan je administratie besteedt. En dan blijft het overzicht zoek. Doordat je het maar op 2 vaste momenten doet, kan je lekker efficiënt facturen betalen, facturen maken en klaarzetten voor verzending.
  3. Kies je focusgebied.
    Zodat je de rest lekker links kan liggen. Word je soms ook zo nerveus als je interessante business tips voorbij ziet komen die collega ondernemers volgen op social media? Wil je ook graag elke nieuwsbrief over ondernemen lezen? Focus op wat jij het leukst vindt om te doen. Wat belangrijk is voor jouw vakgebied. Zo kan je je ook mooi uitschrijven voor nieuwsbrieven waar je toch geen tijd voor vrij maakt.
  4. Gebruik templates.
    Dat klinkt oubollig 😉 Maar begin elke presentatie maar eens vanaf het begin… Of tik je nog steeds ongeveer hetzelfde antwoord helemaal vanaf ‘beste…’? Templates hoeven niet alleen voor Word, Excel of Powerpoint te zijn, maar ook voor je social media berichten kan je handige templates maken met bijvoorbeeld Canva.
  5. Stel regels in voor bijvoorbeeld je e-mailprogramma.
    Hoppa en zo krijg je wel mails die je graag wilt ‘hebben’, maar die niet je ritme hoeven te verstoren. Of zie je meteen de mails van je belangrijkste klant/fan/partner/leverancier in je inbox. Ook sneltoetsen of tovertypen kunnen je werk een stuk efficiënter maken.
  6. Gebruik online tools.
    Tools die je tijdwinst geven. Bijvoorbeeld een tool die al je wachtwoorden onthoud (lees een eerdere blog hierover), een tool voor je financiën (bijvoorbeeld Moneybird), een tool om professioneel uitziende templates te maken (zoals Canva), filmpjes (Lumen5) en ik kan nog wel even zo door gaan.
  7. Voeg inlogpagina’s toe aan je favorieten.
    Want hoe vaak ik toch ongemerkt (1) “mailchimp” intikte, zodat (2) Google haar resultaten liet zien, ik (3) op de eerste de beste (niet advertentie) link klikte, wachtte (4) totdat de homepage opende om zo op (5) “login” kon klikken. Nu niet meer. Deze staat nu lekker efficiënt op 2 klikjes afstand.

En een bonustip!

Plan eens een dagdeel (of avond) zonder social media en tv…
… en hou bij wat je dan allemaal kan doen. Zo zie je dat je vaak toch wel tijd hebt, maar dat je het nog niet besteedt zodat jij er het meeste baat bij hebt. Dus nu heb je toch tijd om dát boek te lezen of om je social media berichten IN TE PLANNEN (niet je tijdlijn gaan lezen…)

Wachtwoorden, weet je ze allemaal nog?

Wachtwoorden, weet je ze allemaal nog?
Ook al brengt de AVG vooral zakelijk werk met zich mee. Het leek mij ook een goed moment om privé te kijken welke accounts ik allemaal heb. Een goed moment om eens op te schonen. Gelukkig hield ik sinds 2005 een lijst bij, dus de eerste uren checken zitten er al op. (en ik ben er nog niet…) Maar die wachtwoorden. Weet je ze allemaal nog?

Het valt mij op dat ik periodes heb waarin een wachtwoord erg geliefd bij mij was. Wel met variaties natuurlijk van verschillende tekens en cijfers. Ik las laatst dat een persoon vaak in dezelfde volgorde denkt en dat het dan lastig is om een totaal ander wachtwoord te verzinnen.

In de laatste weken heb ik veel wachtwoorden gewijzigd, omdat het de hoogste tijd was en slim gezien de aanhoudende hacks en AVG natuurlijk. Maar doordat ik een groot aantal wachtwoorden ging verversen door verschillende combinaties haalde ik alles door elkaar. Met als gevolg dat ik de optie ‘wachtwoord vergeten’ wel erg vaak moest gebruiken. En ik dus nog meer chaos in mijn hoofd kreeg.

Ik ben dus zo ver om een tool te gebruiken die het onthouden van me over gaat nemen. De twee bekendste schijnen al AVG-proof te zijn, dus dat komt mooi uit!

Het zal vast wel even een klus zijn om hem (of haar ?) de informatie te geven. Maar ik kijk al uit naar de rust als ik er maar één hoef te onthouden! (Wordt nog wel een dingetje als ik dan op een andere PC wil inloggen… maar daar kom ik vast ook wel uit.)

 

Heb jij ook zo’n moeite met wachtwoorden?