fbpx

Doelen bijhouden zodat je weet hoe het staat met je onderneming

De laatste maand van het tweede kwartaal is begonnen. Yes! Dat betekent voor veel van ons dat de zomervakantie in het zicht is 😊 Juni is ook de maand om nog wat te kunnen doen voor je Q2-resultaten. Het is tijd om je doelen bij te houden.

Welke doelen heb je je bedrijf opgelegd voor dit jaar?
Heb je de resultaten bijgehouden?
Maandelijks of per kwartaal?

Wanneer je hier nog niet aan toe gekomen bent, is nu het op moment. Zo ben je up to date voordat de tweede helft van het jaar begint. De tweede helft begint voor veel ondernemers wat rustig. Maar jezelf wijsmaken dat je meer tijd hebt voor ‘zulke dingen’ tijdens de rustigere periode, dan heb je het mis.

Want vertel eens eerlijk? Hoeveel taken heb je al vooruitgeschoven naar die rustigere periode?
De periode waarin je ook je vakantie hebt gepland.
De periode die achteraf helemaal niet zo rustig bleek te zijn…

En daarna komt september en dan is het november voordat je het weet.

Dus nu is het tijd om je statistieken bij te werken zodat je weet hoe het staat met je ondernemersdoelen.

Om echt te weten hoe succesvol je bezig bent, is het verstandig om naar het volgende te kijken:

  • Doelen en resultaten per maand
  • Overzicht van resultaten per maand van vorig jaar
  • Analyseer waar je achterloopt, was dat vorig jaar in dezelfde periode? Heb je nu veel betere resultaten? Probeer terug te halen wat je anders hebt gedaan. Zo weet je wat je de volgende keer weer kan doen.

Een taai klusje? Ja, wellicht wel. Maar het geeft je veel voldoening als je ziet dat je goed bezig bent. Óf een schop onder je billen als je merkt dat je er nog niet bent 😉