Jaaroverzicht 2021

Ten eerste is het mooi om mijn doelen terug te lezen. En op te merken dat ik meer heb gehaald dan ik dacht. Mooie opsteker dus zo op de laatste dag van het jaar! In 2017 stopten we elke week een briefje in een pot met 1 ding die die week mooi, goed, fijn was. Het was een mega pittig jaar (privé), maar dat viel weg toen we aan het einde van het jaar die genietmomentjes lazen. De mooie, goede, fijne momenten vaagden de zorgen, de vermoeidheid even weg.

Dus schrijf wat doelen op, kwalitatief of kwantitatief. En kijk na je ‘deadline’ even terug. Wedden dat het je een glimlach geeft?

Dit jaar mocht ik een normaler jaar draaien, al was ALWEER mijn lente een erg rustige periode. De bso was nog niet open, zelf was ik ziek geweest waar ik nog steeds mega moe van was. Het lukte mij niet om ja tegen nieuwe opdrachten te zeggen. Ik durfde niet.

Dus inzicht in mijn belemmerende gedachten heb ik wel: het begint met een C… haha!

Doelen die ik wel gehaald heb:

• Elke maand 1.750 euro overmaken naar privé.
  • Mijn jaaromzetdoel (wel de laagste, maar ik heb het gehaald :D).
  • Ik ben een weekend naar Schiermonnikoog geweest van mijn winstpotje.
  • Ik heb de Pinterest training afgerond voor april.

Doelen die ik gedeeltelijk gehaald heb:

• Gezondheidsdoel. Tijdens de tweede lockdown zat ik vol met opdrachten. Het was pittig om met minder mooi weer buiten, een drukke agenda ook nog twee kinderen thuis te hebben. Gelukkig hebben mijn moeder en zusje willen bijspringen. De rest van het jaar heb ik geen excessen meer gehad van lange werkweken. Dus partially check 🙂
  • Mijn buffer staat helaas niet op 6 maanden.
  • Ik heb me nog niet verder verdiept in Pinterest. Ik pas alleen de basis toe.
  • Bloggen, ik heb regelmatig geschreven of blogs geupdate. Maar ik heb niet mijn doel van 26 nieuwe blogs gehaald. Wel leuk is dat mijn blog over wandeltips in Gelderland op nummer 1 in Google stond. Yes!

Doelen die ik niet gehaald heb:

• Ander business model voor mijn training realiseren. Ideeën zijn er al wel!
  • Dat andere doel dat ik noemde in mijn blog. En dat was elke week een spreekwoord uitbeelden. Ik ben een tijdje zonder Instagram geweest en daarna niet meer opgepakt.

Dus dat is een mooi rijtje toch? Ik ben een tevreden mens 😉

En mijn 2022 doelen staan ook zo goed als op papier. Ik merk dat ik nu na 42 levensjaren steeds beter weet wat bij mij past. Hoe mijn karakter nu eenmaal haakjes en ogen heeft. Dus een lijstje met vooral kwalitatieve doelen om de juiste haakjes en oogjes te combineren. Fijne jaarwisseling allemaal!