fbpx

Specialiseren geeft je een vakantiegevoel

Specialiseren is net als op vakantie gaan. Of toch niet? Laat jezelf inspireren door je vakantie. Zo realiseer jij je specialisatie. Zo geeft specialiseren je elke dag een vakantiegevoel.

De vakantie is zo leuk. Ik vind het heerlijk om op vakantie te zijn. Nieuwe of andere omgeving. Even geen klok om naar te hoeven kijken. Vaak mooi weer. De vakantie is zo leuk omdat het anders is. Even uit de sleur van alledag.

Maar nu ik naar buiten kijk: heldergroene bomen tegen een mooie blauwe lucht. En dan denk ik “Waarom wil ik zo graag ergens anders naartoe?” Terwijl ik thuis ook mooie uitzichten kan hebben en leuke dingen kan doen. Tenslotte is een tripje naar het andere kant van het land prima op 1 dag te doen.

Mijn eerlijke antwoord? Ik gun mij er de tijd niet voor. Wat voor je neus ligt, zie je niet meteen… En dus heb ik vakantie nodig om te genieten van de natuur en af te wijken van ons ritme.

Zo is het ook een beetje met specialiseren. Een veelgehoorde reactie op echt specialiseren is: “maar dan ben ik de hele dag hetzelfde aan het doen.”

Eigenlijk maken we het liefst allemaal uitstapjes tijdens ons werk, zodat we geen sleur hebben. Zo houden we onszelf toch scherp omdat we met een totaal andere taak bezig zijn?

Ben je ook bang om je te specialiseren voor de angst om in een sleur terecht te komen?

Voordelen specialiseren:

  • Je hebt een duidelijke focus.
  • Veel makkelijker om te werken aan je zichtbaarheid.
  • Je kan je professionaliseren op jouw specialisatie.
  • Mensen leggen sneller de link tussen de specialisatie en jouw naam/bedrijf.

Resultaat van je niet genoeg specialiseren:

  • Keuzestress voor je potentiële klant. Want wat moeten zij nu kiezen? Of kunnen ze beter voor een ander kiezen?
  • Je hebt een groot budget nodig om al je diensten bekend te maken bij je doelgroep.
  • Wie is je doelgroep? Als je veel aanbiedt heb je waarschijnlijk ook meerdere doelgroepen.

Waarom specialiseren toch wel op vakantie lijkt 😊

Kiezen voor een dienst, kiezen voor jouw ideale doelgroep geeft elke werkdag een vakantiegevoel! Je gaat doen wat je het liefste doet. Je gaat werken met of voor de doelgroep die jij het leukst vindt of die jou de meeste voldoening geeft.

Als je op vakantie gaat, kies je ook. Voor een soort vakantie en waar je naartoe gaat op vakantie. Met wie je (het liefst) op vakantie gaat. En hoeveel geld je wilt uitgeven. Zo kan jij het tenslotte het beste genieten van je vakantie!