Je weggever delen met je doelgroep
De laatste tijd lees ik veel over gratis weggevers. Daar word ik blij van! Vooral omdat ondernemers zien dat kennis delen een goede manier is om aan de buitenwereld hun expertise te laten zien.
Het is niet voor iedere ondernemer appeltje-eitje om een weggever te schrijven.
- Hoe verwoord je je eigen expertise
- In welke vorm zal ik het gieten
- Het kost tijd
Mijn tip: begin gewoon.
En ja, dat klinkt makkelijk. Mijn idee voor een weggever kreeg twee maanden geleden vorm. Dus het heeft even geduurd plus veel blokken in mijn agenda om te formuleren wat en hoe ik de weggever ging maken.
Laat de techniek je niet tegenhouden
Nog meer ondernemers geven aan dat ze al een weggever hebben. Of het bijna geschreven hebben. Maar dat de techniek hen tegenhoudt. De techniek om jouw waardevolle weggever te kunnen delen met het grote publiek. Met jouw ideale doelgroep.
Want zolang je weggever alleen in je mooiste notitieboek staat of in jouw cloud, weet jouw doelgroep niet dat jij iets waardevols hebt gemaakt. Niet te lang wachten om jouw expertise te delen, want deze zou snel kunnen verouderen óf iemand anders is je voor.
Die techniek die zo groot lijkt, maar zo mooi in behapbare stappen gehakt kan worden. En dat heb ik al voor je gedaan. Mijn weggever is namelijk een checklist om jouw weggever weg te kunnen geven. Deze checklist “Hoe geef ik mijn weggever weg?” geeft antwoorden op de volgende vragen:
- Welke websitepagina’s zijn nodig?
- Op welke details moet en kan je letten?
- Welke tools heb je nodig?
Misschien niet binnen 1 dag gedaan, maar het is bijna appeltje-eitje om die superwaardevolle weggever te kunnen delen. Wacht niet te lang, maar plan tijd in om eraan te werken. Deze weggever gaat je extra waardevol maken voor jouw ideale doelgroep, jouw potentiële klant.
Succes!